První hra, které se budu na blogu věnovat se jmenuje Project Cars 2. Jak už název napovídá jedná se o závodní hru/simulátor. Převážně se jedná o závody na okruzích, ale hra obsahuje i rallycross. Hra nabízí jak multiplayer tak i singleplayer s vlastní kariérou. Já si hru kupoval hlavně skrz multiplayer, ale i singleplayer má co nabídnout.

Hra láká skvělým grafickým zpracováním a výborným jízdním modelem. Předokolky se chovají opravdu jako předokolky a zadokolky jako zadakolky. Dodnes si pamatuji na úžasnou online eventu, ve které se měnily náhodně skupiny aut až přišla řada na předolky a jak hráči zvyklí jezdit výhradně se zadokolkama končili v oblaku kouře přetáčivých i nedotáčivých smyků. Velice zajímavý je i model počasí a denního času, kdy závod může začít za sucha a postupně přes mrholení přejít až v pořádný slejvák anebo přechod ze světla do tmy, kdy zapadající Slunce umí opravdu nepříjemně osvětlovat až si v jednu chvíli uvědomíte, že vlastně jedete po slepu. Pro mě samotného je asi nejzábavnější závod za deště.

Tady je oficiální trailer hry:

SinglePlayer

Hra nabízí zajímavý režim kariéry, kdy si hráč vyhráváním šampionátů postupně otevírá nové šampionáty. Ve hře lze nastavit různou obtížnost protivníků a to ve dvou úrovních. Zvlášť lze nastavit úroveň zkušenosti/obtížnosti protivníků a zvlášť jejich agresivitu. Tady si asi každý hráč vybere, co mu nejvíce vyhovuje.

S nastavením úrovně obtížnosti mám ale zásadní problém (a podle různých recenzí a diskuzí nejsem sám). Úroveň obtížnosti není stejná za všech povětrnostních podmínek a už vůbec ne ve všech částech závodu. V trénincích a v kvalifikaci totiž protivníci zajíždějí mnohem lepší časy než v závodě. Při obtížnosti nastavené na 110 jsou schopni v kvalifikaci zajet za deště časy na jedno kolo na úrovni světových rekordů, které zcela jistě nebyly zajeté v dešti. V závodě už je pak situace jiná, kdy se dá probít startovním polem na první příčky během pár kol (stále mluvím o závodě za deště) a bez větších problémů si zajet pro vítězství. Jiná situace však nastane za sucha, kdy při obtížnosti 110 s nimi nestačím držet krok. Je pak těžké si nastavit správnou obtížnost, protože vyhrávání je sice fajn, ale není to taková zábava, jako když jsou soupeři rovnocenní. A zase na druhou stranu prohrávat na plné čáře není zábavné vůbec.

MultiPlayer

V multiplayeru odpadá problém s nastavením obtížnosti a začíná pravé porovnávání svých schopností s ostatními hráči. Aby každý hráč našel jemu odpovídající spoluhráče, je každý hráč hodnocen podle „Competitive Racing License“, která se skládá ze tří různých hodnocení – indexu bezpečnosti, dovedností a online zkušeností.

Index bezpečnosti

Index bezpečnosti je písmeno vpravo nahoře (před číslem označující dovednost). Každý hráč má svůj vlastní index bezpečnosti a začíná s indexem „U“, ze kterého se čistou jízdou (nebouraním do ostatních a neopouštěním tratě) může dopracovat přes „F“, „E“, „D“, „C“, „B“ a „A“ až k „S“, kdy „U“ znamená, že hráč teprve začíná a musí se vypracovat na vyšší hodnocení a nebo nejezdí čistě a bourá do ostatních. Od hráčů s hodnocením „S“ se již dá očekávat čistá a férová jízda.

Všem začínajícím online hráčům, kteří chtějí závodit a ne se vytlačovat z dráhy, doporučuji, aby se co nejdříve vypracovali alespoň na index bezpečnosti „F“. Opravdu se najdou i online hráči, kteří si hru pletou s destruction derby a dokážou nepříjemně zkazit závod.

Index dovedností

Číslo následující za písmenem indexu bezpečnosti je index dovedností. Čím vyšší číslo, tím je hráč úspěšnější a lepší závodník/řidič. Začíná se čísle 1500 přičemž nejvíce je možné mít 5000. Ale nenechte se zmást, kterýkoli závodník, který má za sebou alespoň pár odehraných hodin v online závodech a má stále 1500 je docela úspěšný. Pro většinu nových hráčů nebude problém se propadnout o 200 i více bodů dolů. Alespoň mě se to povedlo, ale když jsem si našel své oblíbené Ferrari 488 GT3 (nejvíce online event je v kategorii GT3), tak se již opět pohybuji kolem 1500 bodů. Snad si je do budoucna udržím, protože konkurence je opravdu velká.

Index dovedností se při výhře zvyšuje, při prohře snižuje. Množství bodů závisí na úrovni protihráčů a také na jejich počtu. Většinou platí, že když hráč dojede v první polovině, tak o body nepřijde, případně i nějaký bod dostane. Za polovinou už většinou o body přijdete, ale ani to není pravidlem. V jednom z mých nevydařených závodů jsem dostal jeden bod i při umístění za polovinou.

Online zkušenosti

Jedná se o hodnocení na základě počtu odehraných hodin v online závodech a je to barevný proužek pod indexem bezpečnosti a dovednosti. Začíná se na modré barvě a pokračuje se přes bronzovou, stříbrnou a zlatou až na platinovou.

Hodnocení

Jako automobilového fandu a nadšence mě hra nadchla a vždy se těším až si ji budu moct opět zahrát. Pro lepší prožitek z hraní doporučuji hrát hru s volantem a pedály a pokud máte možnost, tak i s brýlemi na virtuální realitu. Zážitek je pak skvělý. Skvělý je i systém hodnocení hráčů „Competitive Racing License“, který jsem zatím v jiné závodní hře neviděl. Fyzikální model je parádní a nejlepší jsou závody za silného deště, kdy kaluže dokážou pořádně potrápit a auto rozhodit.

Na druhou stranu ani hře takového formátu se nevyhýbají bugy. Občasné odpojení od serveru při online závodě dokáže naštvat, ale od poslední aktualizace se mě hra neodpojila, takže to už asi vývojáři opravili. Celkově jde vidět, že hru stále vylepšují a hlavně poslední aktualizace přinesla minimálně jednu velice pozitivní změnu – lepší force feedback volantu, protože po aktualizaci mám pocit, že z volantu cítím mnohem více zpětné vazby a lépe poznám, kdy jsem na limitu.

9.7

Good

Klady

  • Hratelnost
  • "Competitive Racing License"
  • Komunita
  • Počet aut a tratí

Bad

Zápory

  • Občasné odpojení od serveru
  • Nastavení obtížnosti v SinglePlayeru
Autor Mars
Uveřejněno
Zobrazení 1471

Readers comments

Komentáře

Bez Komentářů

Zanechat Reakci

iRacing

Nejnovější příspěvky

Twitter

Could not authenticate you.