Dnes se podíváme na závodní volant Thrustmaster T150. V době, kdy jsem volant kupoval byly k dispozici jen dvě varianty – modrý a Ferrari Edition, který je červený se znakem Ferrari. Volanty se liší pouze vzhledem, technika je stejná. V době psaní tohoto příspěvku je k dispozici i varianta se sadou pedálů T3PA, která má tři pedály. Má verze volantu má pouze dva pedály.
Volant umožňuje nastavit rotační úhel v rozmezí 270° až 1080°, takže jeho použití je univerzální. Pro závodní simulátory bude stačit rotační úhel do 360°. Ze zkušeností s Dirt Rally můžu potvrdit, že vyšší úhel už byl jen na škodu, protože jsem ztrácel přehled, kde na volantu mám právě teď ruce a pletl si pádla pro řazení. Nemluvě o záměně tlačítek ruční brzdy se spojkou. V Project Cars 2 jsem vyšší úhel ani nezkoušel nastavit. Na druhou stranu vyšší úhel se může hodit pro farmářské simulátory, kde se jezdí s traktory a další zemědělskou technikou, nebo pro Truck simulátory.
Samozřejmostí je u tohoto volantu Force Feedback, který je samozřejmě nastavitelný podle preferencí každého. Dle mého názoru je Force Feedback volantu na vysoké úrovni stejně jako snímaní natočení volantu.
Volant má celkem 13 konfigurovatelných tlačítek, kterým můžete přiřadit jakoukoli funkci ve hře, takže při závodě není nutné dávat ruce z volantu, což se hodí hlavně při hraní s brýlemi pro virtuální realitu, se kterými je docela obtížné hledat na klávesnici správnou klávesu. Zároveň obsahuje i ovládací kříž, takže není nutné používat myš. Jak v Dirt Rally, tak i v Project Cars 2 dávám ruce z volantu jen výjimečně – při závodě nikdy.
Pedály
K volantu je dodávána i standardní sada pedálů obsahující dva pedály. Pedály mají spíše menší odpor, takže je tolik necítíte. Na druhou stranu Vás neunaví a nemám problém hrát i několik hodin v kuse aniž by tlačily do noh nebo mě jakkoli jinak unavovaly. Sada pedálů je docela lehká a mě se stávalo, že pedály ujížděly po podlaze. Tento problém, ale vyřešil stojan Wheel Stand Pro.
Upřímně oproti reálným autům mě chybí na pedálech Force Feedback. Různé krizové situace se dají v reálu rozeznat i díky odezvě pedálů (například vibrování brzdového pedálu při aktivaci ABS). O žádných pedálech s Force Feedbackem nevím, takže se budeme muset zatím smířit se současnou generací pedálů.
Volant je mimo jiné kompatibilní se sadou pedálů T3PA a T3PA-Pro, které by měly posunout zážitek z hraní zase o kousek blíže realitě. Případně se dá k volantu pořídit i řadící páka TH8A.
Wheel Stand Pro DELUXE V2
Volant jsem původně připevněn ke stolu a s uchycením nebyl žádný problém, horší už tu ale bylo s místem a před práci na počítači jsem jej musel oddělat. Zároveň jsem řešil ujíždějící pedály, tak jsem si přikoupil tento stojan na volant, který veškeré problémy vyřešil. Stačí stojan i s volantem odsunout a ujíždějící pedály jsou k němu připevněny a nepohnou se.
Původně jsem se bál, jestli nebude problém se stabilitou a jestli nebude stojan pružit a vibrovat, ale mé obavy se nepotvrdily a stojan můžu vřele doporučit.
Shrnutí
Volant určitě můžu doporučit všem, kteří to se simulacemi myslí vážně, ale nechtějí utrácet za volant majlant. Nakonec ani tento volant nepatří k těm nejlevnějším. Osobně bych si dnes koupil sadu T150 RS Pro obsahující sadu pedálů T3PA, která je však o nějakých 1 500,-Kč dražší. Zároveň se nemusíte bát, že by volant po pár desítkách hodin hraní odporoučel – dnes mám na volantu odehráno asi 300 hodin a stále slouží jako nový.
Jenom upozorním, že na závodění s volantem je potřeba si zvyknout, obzvlášť pokud nemáte zkušenosti s žádným jiným volantem. Mě se podařilo jezdit rychle a rovně bez bourání asi po pěti hodinách. Případné neúspěchy na začátku tak neházejte na volant, vše je o zvyku, ale také o hře, kterou hrajete. Po přechodu z Dirt Rally na Project Cars 2 jsem si opět musel nějakou chvilku zvykat, než jsem se dostal zpět do formy.
Komentáře
Bez Komentářů